Koh Samui, Koh Phangan & Koh Tao

9 november 2012 - Koh Tao, Thailand

Koh Samui is ook echt weer een heel chill eiland. De zee is ontzettend warm en ook een heel relaxt strand. Verder niet heel veel bijzonders gedaan hier. Het was hier meer als een vakantie, elke dag aan het strand liggen en s avonds naar de Mango, de discotheek van Samui. Was verder heel gezellig, weer een aantal mensen ontmoet, heel tof om zoveel verschillende mensen te ontmoeten en ze komen van overal en nergens.
4 Nachten later zijn we naar Koh Phangan gegaan, waar de beruchte Full Moon Party plaatsvindt. De avond dat we aangekomen zijn we dan eindelijk naar Muay Thai kickboksen geweest, was wel gaaf om mee te maken, was echt in zon underground boks schooltje, nog 2 K.O. gezien dus was wel vet! De dag erop zijn we naar de Jungle Experience geweest, een feest midden in de jungle, helaas weet ik daar niet meer zoveel van.. Kan me alleen het eerste uurtje nog herinneren en dat ik die ochtend wakker werd, nog steeds in de jungle haha. S ochtends weer thuis gekomen met een taxi scooter waar Roy voor de deur lag. Nog wat geslapen en die avond was de Full Moon Party, was echt een vet feest met zoveel man op het strand tot de zon weer opkomt, echt vet! We hadden er eigenlijk wel iets meer van verwacht, maar dat kwam misschien omdat we al zoveel vette feestjes gehad hadden. Op de Full Moon Party ook weer heel veel mensen tegen gekomen die we onderweg ontmoet hadden. Was ook weer leuk om die mensen te zien. Laatste dag op Koh Phangan hadden we een scooter gehuurd voor €3,50 voor de hele dag, kost ook helemaal niks daar. En hebben we een beetje over het eiland geraced, stukje door de jungle gereden, was ook leuk! Volgende dag naar Koh Tao, waar we eindelijk zouden gaan duiken. Eerste dag even rustig aan gedaan en de dag daarop begonnen met de open water cursus.
De eerste dag was echt ontzettend saai, we moesten 3 uur lang theorie filmpjes kijken en daar wat vragen over beantwoorden. De dag erop kregen we gelukkig onze instructrice, was direct al een stuk duidelijker dan de theorie filmpjes. Heel de ochtend dus nog theorie van haar gehad, daarna examen gemaakt. Met 98% geslaagd, stelde ook niet zo heel veel voor. S’middags het zwembad in om te oefenen met al die spullen en wat skills te leren; duikbril op en af zetten en dan het water eruit krijgen, regulator (ding waar je mee ademt) uit je mond halen en weer inbrengen..etc. Wat simpele dingetjes is allemaal makkelijker dan het lijkt. De 3e dag gingen we dan eindelijk de zee in. Vond het echt ontzettend vet, je zit echt in een totaal andere wereld, heel rustig en al die gekleurde vissen om je heen echt heel vet. Had alleen na de 2 duiken wel veel last van mn oren, kon op de een of andere manier mn oren niet goed klaren voor het drukverschil, dus dat was wel even kloten, De laatste dag ook weer de zee in, deze keer tot 18m, de dag ervoor was tot 12m. Was ook weer heel gaaf, weer allerlei andere dingen gezien! Na de 4 duiken in totaal heb ik dan mn PADI open water behaald! :D Echt heel vet, die laatste dag hadden ze ons ook nog gefilmd en later op de avond die film gekeken, was wel grappig om terug te zien! Daarna natuurlijk goed feest gevierd!  Had heel graag ook nog de advanced cursus willen doen maar na de open water cursus had ik ontzettend last van de oren, ben die dag langs de dokter geweest en die zei me dat mn oren geïnfecteerd zijn en ik de aankomende week niet meer mocht duiken, flink balen dus ;(
Laatste dagen dan nog maar op stap om het verdriet weg te drinken en dan 12 november vliegen we richting Australië! Heb de vlucht paar dagen verplaatst omdat dit eiland echt geweldig is. Echt heel relaxt, ben echt verliefd op Koh Tao!!

1. Jacqueline:
    9 november 2012
    Leuk Mike!!!

Maar nu de foto's nog.!!

Gr. Mam Xx
  2. Agnes van rossum:
    10 november 2012
    Hoi Mike en andere vrienden.
    Ben je in de jungle nog een aap tegengekomen?
    Dat duiken is voor jou natuurlijk gaaf want daar is het nog mooier dan hier, jammer van je oren, maar er is nog veel meer te zien voor jou. Geniet ervan.
    Groetjes Martin en Agnes
  3. Henk Lijftogt:
    14 november 2012
    Hoi Mike,
    Met veel plezier lees ik de verhaaltjes.
    Ik ga er zo in op dat ik al een pingpong tafel heb gekocht :-)

Nu nog de smakelijke foto's om een goed beeld te krijgen !!!
    Groeten,
    Henk