Melbourne, Adelaide, Farm

18 mei 2013 - Normanville, Australië

Laatste verhaal is al een tijdje geleden, dus denk dat het nu maar weer is tijd is voor een nieuwe!

Na oud en nieuw en nog een paar daagjes Sydney weer met de nachtbus, deze keer richting Melbourne. Na een rit van zon 12 uur eindelijk aangekomen, met de tram naar het hostel waar ik uiteraard nog niet kon inchecken tot het middag uur, dus ik moest me nog zon 3 uur zien te vermaken, was nog ontzettend moe van de bus tocht dus ik heb maar in het park gezeten tot het 12 uur was. Ingecheckt en toen gaan slapen.
Een week later zou Karl na Melbourne komen. ( Karl had ik al ontmoet in Cairns ) Hij wou net als mij voor een tijdje in Melbourne blijven om te werken. Aangezien ik nu al een tijdje reis en alleen maar geld uit geef en er geen geld binnenkomt, gaat het wel hard. Dus er moest wat gedaan worden.. Uiteraard pas na een paar dagen relaxen aan het strand en wat leuke feestjes! Een van die ochtenden daarop voor het hostel gezeten waar het werk ons kwam aanvliegen. Het was helaas maar voor een weekje, maargoed werk was werk en het was goed betaald dus waarom niet.
Het was een klein half uurtje bij ons vandaan. Het was een beste villa die klaar gemaakt moest worden voor de verkoop. Werk hield in;  tuinieren, schilderen, opruimen en meubels in elkaar zetten.
Een van die avonden in de werkweek nog mee gedaan aan de bingo in het hostel, ja een bingo ja, maar wel mooi de hoofdprijs van 300 dollar gewonnen! Dus dat was een lekker weekje, kon ik weer 2-3 weken lekker niks doen haha.
Aangezien ik weer 2 weken niks had gedaan behalve relaxen en uitgaan moest er nu wel wat gebeuren. Eerst maar een flat zoeken, aangezien dat al een stuk goedkoper is dan de hostels hier, Karl zag dit ook wel zitten, een vriendin van hem, Calleigh ( die ik ook al in Cairns had ontmoet ) was inmiddels ook naar Melbourne gekomen en ook op zoek naar een flat. Maria uit Amerika die we een paar weken terug hadden ontmoet zocht ook flat. Ik had de huisgenoten, alleen nog geen flat. Na een kleine zoektocht van een week dan een flat gevonden, het was niet groot maar midden in het centrum van Melbourne en goedkoop.
Begin februari ingetrokken, ik deelde een kamer met Karl en Calleigh en Maria deelden de andere kamer.
Nu nog werk… na 2-3 weken elke dag het internet afgezocht te hebben, sms, tel en email contact nog steeds geen succes. Calleigh had al opgegeven na een week omdat ze geen werk kon vinden, die is toen terug naar Cairns gevlogen om daar werk te zoeken. Michael ( Amerika ) kwam in de plaats voor Calleigh in de flat.
Mijn redder in nood Karl kwam op een middag thuis van werk en zei dat ze nog één persoon nodig hadden bij hem op het werk. Ik kon de volgende dag komen voor sollicitatie en de dag daarop kon ik beginnen. Harry the Hirer, het bedrijf waar ik de komende tijd voor zou gaan werken is een bedrijf dat alles levert, opbouwt en afbreekt voor grote evenementen in Melbourne. Zoals de Australian Open, Formule 1, Future Music Festival etc. Ik werkte in de loods, voornamelijk vrachtwagens laden en lossen. In de tijd dat, dat niet gebeurde moest alles schoongemaakt worden. ( al het spul dat terug kwam met de vrachtwagens van de evenementen ). Het was simpel werk, veel uren en verdiende goed. Dus na zon kleine 2 maand werken had ik mooi wat gespaard! Heb in die 2 maanden natuurlijk ook andere dingen gedaan, er was bijna elk weekend wel een gratis festivals in de stad. Had ook wat vrienden ontmoet in Melbourne die ik via de duikcursus in Thailand had leren kennen, dus was weer leuk om hun te zien. Verder zat zon beetje iedereen die ik op reis aan de oostkust had ontmoet ook allemaal in Melbourne. Maar het mooiste in Melbourne was natuurlijk de Formule 1! Was echt heel vet om een keer mee te maken, zo snel als die dingen zijn en dat geluid zo hard. Ben het hele Formule 1 weekend dus ook geweest, er waren namelijk ook nog andere dingen te zien, Nitro Circus ( bekend van TV ) die doen allerlei trucjes met motors, fietsen etc. Er waren verschillende andere races er was een vliegtuig show en nog een aantal dingen. Dat weekend woonden er ook zon 12 mensen in ons kleine flatje. Aangezien alle hostels vol geboekt waren en wat vrienden van ons geen hostel hadden kunnen vinden of al van te voren gevraagd hadden of ze alleen dat weekend konden blijven omdat ze alleen voor de Formule 1 naar Melbourne kwamen.
Sebastian waarmee ik kerst in Byron Bay had gevierd was ook een van die vrienden. Was weer mooi om hem ook weer te zien, die gast is knettergek! Altijd lachen met hem. Dit was dus ook bij verre het leukste weekend wat ik had in Melbourne.
Midden april begon het werk minder te worden, aangezien de zomer voorbij was en er geen grote evenementen meer waren. Dus werd het tijd om verder te gaan, tijd voor farmwerk! Zodat ik eventueel mn 2e VISA kan aanvragen voor nog een jaar Australië!
Na een weekje het internet weer afgezocht te hebben met Sylvia ( ik zou farmwerk met haar gaan doen ) dan toch een farm gevonden! Een paarden farm in Normanville (SA).
Na weer een lange bus tocht van Melbourne naar Adelaide en een paar daagjes in Adelaide gingen we met de bus naar Yankalilla waar we opgepikt werden door Karen ( farm eigenaresse ). Eenmaal op de farm was het wel even wennen, het is allemaal niet zo schoon zegmaar haha en de badkamer lijkt op de badkamer uit een horror movie. Maargoed nu 2 weekjes verder ben ik er wel aan gewend en valt het ook wel weer mee. De farm bestaat eigenlijk uit 2 locaties, die waar ik zit ( in Normanville, wat vooral wordt gedaan door Karen ) en een uurtje verder op in Goolwa ( wat door haar man Dennis wordt gedaan) In Goolwa worden racepaarden getrained, goed ook aangezien een aantal meer dan 300.000 dollar per paard gewonnen heeft. Maargoed daar heb ik verder niet heel veel mee te maken, wanneer die paarden rust hebben of herstellende zijn van letsel/wond komen ze hier in Normanville om te chillen. Hier hebben ze vooral paarden die gebruikt worden waarmee je tochten kan maken over het strand. Dat is meestal in het weekend dat er een aantal groepen komen om zon tocht te doen. Ben zelf ook paar keer mee geweest , maar het is niet echt mijn ding.
Ik werk meestal zon 2 uur in de ochtend, racepaarden in de loper stoppen dan hun paddock in om poep te scheppen en ze voorzien van hun eigen eten en dan met de tractor de wei in om alle andere paarden hooi te geven. Dan ben ik vrij tot 3 uur en dan is het van 3 tot 5 uur weer hetzelfde als in de ochtend.
Dus heb mooi veel vrije tijd, er is alleen niet heel veel te doen hier in de omgeving, woon zon 200 meter van het strand, maar het weer wordt hier nu ook wat kouder dus echt lekker strand weer is het niet, dus kijk vooral veel films en af en toe kunnen we de auto lenen om ergens heen te gaan. Het werk is niet betaald, maar het is gratis accommodatie en eten/drinken. Dus ik geef ook geen geld uit, dus dat is wel fijn! Heb nu nog zon 2,5 maand te gaan op de farm en dan naar Nieuw Zeeland! :)

1. Agnes van rossum:
    19 mei 2013
    Hoi Mike
    Zo te zien en te lezen vermaak jij je wel en lees ik ook dat je er nog een jaar aan vast knoop,
    Geniet er maar van heel veel plezier.
    Groetjes Martin en Agnes van Rossum
  2. Gerda Beijer:
    22 mei 2013
    Fijn dat je het zo leuk hebt. Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Gr. Gerda en reinier