Whit Sundays, Cast Away, Fraser Island & Noosa Everglades

16 december 2012

Na een slopende bustocht van 10 uur dan eindelijk in Airlie Beach aangekomen, voor deze nacht nog opzoek naar een hostel want ik had pas geboekt voor de nacht daarop. Uiteindelijk terecht gekomen in Xbase. Later die avond zon beetje iedereen weer tegen gekomen die ik in Cairns ontmoet had, dus dat was wel weer een mooie avond! Die dag daarop dan naar mn geboekte hostel, een beetje gechilled bij de lagoon en ‘s avonds eigenlijk weer een beetje hetzelfde als die avond ervoor.
Volgende middag dan eindelijk naar de haven voor de trip met de Atlantic Clipper van 2 nachten met de boot naar de Whit Sundays! Eerste dag hebben we eigenlijk niet zo heel veel gedaan, alleen een lang stuk gevaren om de volgende morgen vroeg naar de White Haven Beach te gaan. Die avond nog wel een gezellig feestje gehad op de boot. Volgende ochtend weer om 6 uur er uit richting het mooiste strand waar ik tot nu toe ben geweest! Echt geweldig! Witste zand, helder water het hele geheel echt heel mooi! Foto’s spreken voor zich, maar in het echt was het nog veel veel mooier! Na de hele ochtend op het strand gerelaxt te hebben zijn we stukje verder wezen varen om te gaan snorkelen, was ook heel gaaf, wel ontzettend druk omdat er nog meer boten op die plek waren met snorkellaars maar wel heel vet! Eenmaal terug op de boot, lekker wezen chillen in de hot tub, haha ja ook dat nog! De avond begonnen met wat drink spelletjes en later de avond een van de gekste feestjes ooit, zal niet in details treden maar het was echt een gekkenhuis! Een dag om nooit te vergeten, een van de mooiste dagen ooit! Volgende morgen uiteraard weer vroeg eruit voor de laatste dag, beetje gerelaxt en nog wat gesnorkeld op een andere locatie en toen jammer genoeg weer richting de haven. Was echt een hele vette trip, een leuke groep, lachen crew, dus zeker geslaagd! ‘S avonds nog een afterparty in de club van de Clipper, goed afsluiter van een hele goede trip!
Weer een kort nachtje verder, de laatste dag in Airlie Beach een beetje rustig aan gedaan. Voornamelijk de rest van mn trips en dagen ingepland. Met kerst in Byron Bay en met wat geluk toch nog een hostel kunnen vinden voor oud en nieuw in Sydney! Die avond de nachtbus weer gepakt voor weer een lange trip van 10 uur naar Agnes Water / 1770. Plaats wat me eerst niet zo trok, deed me een beetje denken aan Mission Beach, maargoed ik had de Cast Away trip geboekt hier dus moest wel blijven.
Vroeg in de morgen aangekomen, die dag ook niet veel gedaan. Volgende dag beetje rond gekeken en besloten om samen met Benjamin ( de Zwitser ) de Scooteroo trip te doen. Met een groep van 20 man  allemaal op een soort van scooter-moter door 1770 getoerd. Iedereen kreeg een leren jas met van die vlammen erop, nep tattoos was echt geinig, net zon moter gang! Die dag ook heel veel wilde kangeroos gespot!
Dag daarop de Cast Away trip, uiteraard weer vroeg eruit, werd om half 8 opgehaald richting het “vliegveld”. Wat eigenlijk gewoon een lang stuk gras was. Samen met Sarah en Adam, stelletje uit Ierland het vliegtuig in en de piloot Bruce. Eenmaal in de lucht zegt Bruce tegen mij, draai je om en op 3 maak je een foto. Ik zat voorin en Adam en Sarah achterin. Die konden ons niet horen want ik had zon mooi koptelefoon op. Eenmaal op 3 zette die de moter uit waardoor we ineens naar beneden vielen en ze achterin omhoog schoten, zie foto! Verder deed die nog een aantal van die dingen in de lucht zoals zijwaarts vliegen e.d. Was echt heel vet! Wel eng zo nu en dan maar heel vet!
Na onze strand landing, met 2 canadeese meisjes en Dane ( een gast uit Engeland die ik al ontmoet had op de Clipper en hier weer tegen kwam) het eiland rond gelopen, wat mooie viewpoints geweest etc. Eenmaal terug was iedereen veilig aangekomen en waren we met een groep van zon 17 man. Alleen met die groep op een groot eiland, super groot strand voor jezelf, niemand anders daar en had echt geluk want we hadden een hele goede groep was echt gezellig. Na wat gechilled te hebben op het strand en in de zee was het uiteraard goon time. Oftewel een doos met 4 liter wijn. Eerste 2 glazen zijn niet te drinken, maar het is goedkoop en werkt haha. S avonds met iedereen rond het kampvuur op het strand, was echt een goede tijd! Weer redelijk op tijd eruit voor een stuntvolle vlucht terug naar Agnes water, waar ik de rest van de dag gerlaxed heb. In de avond hadden we nog een leuk jungle thema feestje in ons hostel waar iedereen van de trip ook weer was dus heb me goed vermaakt in Agnes Water en 1770.
9 december richting Rainbow Beach, na een redelijk kort bustochtje van een paar uurtjes. Die dag even beetje bijgekomen, ‘s avonds werden er wat drank spelletjes georganiseerd vanuit het hostel, samen met de groep van Cast Away nog mee gedaan en uiteraard gewonnen, jaja een pitcher bier gewonnen! Scheelt ook weer $12! :)
Na weer een kort nachtje gingen we eindelijk naar Fraser Island. In totaal 32 man. Met zn achten in een jeep. Dus na wat rekenwerk is dat in totaal 4 jeeps. Stukje rijden naar de ferry eerst en toen kon het avontuur beginnen. Eerst een stuk gebaand over het strand langs de zee, wat een ervaring! Na onze lunch mocht ik voor het eerst gaan rijden, was wel even wennen om aan de andere kant te zitten en de andere kant te rijden. Kreeg ook direct een lastig stuk inwaarts richting Lake Mckenzie. Allemaal zand heuvels en kuilen wat uiteraard wel heel vet was om te rijden. Na daar wat gechilled te hebben reed iemand anders verder naar ons kamp. Onderweg nog wel een paar keer vast gezeten door al het losse zand, maar was ook wel weer grappig. In het kamp waren ook nog 3 andere groepen, in totaal dus met zon 120 man in het kamp. Waar ik Dane ook weer tegen kwam. Had zelf trouwens ook nog weer wat mensen in de groep van de Cast away trip. Dus uiteraard weer een gezellige avond, lag om 11 uur al in bed, dus dat zegt genoeg denk ik. Kwam ook omdat ik de nachten ervoor al weinig geslapen had en de goon werkte ook wel weer mee. Goed weer vroeg eruit om richting de Champagne Pool te gaan. Aangezien je niet in de zee mag zwemmen in verband met haaien en kwallen is de Champagne Pool een goede oplossing. Het is gewoon zeewater, maar omdat het omringd is door heel veel rotsen kunnen er geen gekke beesten inkomen. Het zeewater slaat over de rotsen heen zegmaar en als dat gebeurt bubbelt heel het water, vandaar de naam. Van de Champagne Pool naar Indian Head, waar je een heel mooi uitzicht had over het eiland, echt prachtig (zie fotos) Van daar uit weer verder naar een klein riviertje, kon je boven aan beginnen en je dan door de stroming helemaal naar beneden laten drijven tot aan het strand. En nog naar een heel oude schipswrak geweest die al ik weet niet hoeveel jaar op het strand ligt. Liepen ook een aantal wilde dingo’s rond, zijn wel mooie beesten je moet er alleen geen ruzie mee hebben haha. De dingo’s lopen trouwens ook gewoon door het kamp omdat ze al het eten ruiken en dergelijke, je mag ook geen eten in je tent hebben, anders scheuren ze de tent gewoon open en halen ze het eruit. Beetje op tijd weer naar het kamp gegaan waar de andere helft van de Cast Away groep eenmaal ook gearriveerd was, dus iedereen was weer compleet! Roy was ook met deze groep mee, dus was wel lachen om hem ook weer tegen te komen. Uiteraard die avond ook weer een heel goed feestje en kort nachtje verder de laatste dag van Fraser Island :( Die dag nog naar Sandblow geweest, prachtig meertje, met een ontzettend grootte zand heuvel als strand. Tegen de middag weer terug gereden naar ons hostel waar 2 pitchers bier op ons stonden te wachten ( per auto 2 pitchers ) gelukkig dronk de helft van onze groep niet, dus extra bier voor mij en de rest natuurlijk! Ze schonken zelfs Grolsch hier! Was wel weer even lekker naar al die goon! Die avond maar even verstandig gedaan en op tijd naar bed gegaan want de volgende dag weer vroeg eruit voor de bus naar Noosa! Die dag verder niet zoveel gedaan eigenlijk, even naar de super geweest ingeslagen voor mn trip de dag erop naar de Noosa Everglades. Had er hoge verwachtingen van, maar ben net terug en het viel eigenlijk een beetje tegen. Het was wel heel mooi enzo maar er was een aangestoken bosbrand door de Rangers, waardoor wij eigenlijk vrij weinig te doen hadden. Er was verder ook geen begeleiding of iets, dus we moesten het maar een beetje uitzoeken. Maargoed eerste ochtend vol verwachting nog richting ons kamp gekanood waar we naar zon 2 uurtjes waren. Tent opgezet en toen ja, toen wist niemand het. Was pas een uur of 1 en we hadden eigenlijk niks te doen. We waren met een groep van 12, was een matig groepje, niet echt heel gezellig maargoed moest er het beste van maken! Besloten die middag nog maar een stukje te kanoën met de rest om weer rond een uur of 5 terug te zijn. Paar worstjes gebakken als avond eten, wat wel lekker was. Om een uur of 7 was het al pikke donker, geen lampen of iets, alleen wat zaklampjes, maar besloten om op tijd naar bed te gaan rond een uur of 9. Was alleen een hindernis tussen mij en mn tent, want er lag een python van een meter precies op het pad. Met een stok proberen weg te halen, maar hij had er niet zoveel zin in. Na een tijdje pushen met de stok en een eigenwijze python is die uiteindelijk weggegaan en kon ik naar bed! ‘S ochtends stijf wakker geworden van een beroerde nacht op zon dun matje in de tent wat nog steeds net zo hard is als de grond, om weer te gaan kanoën! We zouden die nacht naar camp 4 varen. Jaja dat stond op een lijstje wat mooi was, wat ze ons nog hadden mee gegeven. Goed wij weer zon 2 uur kanoën daar naartoe, wat wel een heel mooi plekje was, maar uiteraard niks te doen, daar de rest van de dag maar beetje gechilled. Eind van de middag weer terug gegaan naar ons kamp, rest van mn worstjes gebakken met wat blik bonen wat wel een goede combo was! De avond was opzich nog wel even gezellig.
Ben vandaag 16-12 weer terug van de Everglades.
Heb nu al mn geboekte trips gehad, nu even rustig aan denk ik. Morgen dagje naar de Australian Zoo, daarna 2 daagjes naar Brisbane, 3 nachtjes Surfers Paradise, kerst in Byron Bay en dan oud en nieuw in Sydney!
Goed vooruitzicht al zeg ik het zelf :)

1. Marco:
    18 december 2012
    He Mike,
    Super mooie foto's en gaaf verhaal. Je kan mooi schrijven en vertellen. Overigens ook mooie foto's maken. Hoe bewerk je die foto's van die meiden eigenlijk? Neem tenminste aan dat je niet echt van die mooie vriendinnen hebt ontmoet daar.....
    Weinig tijd om vaak te reageren maar je blijft nog wel even denk ik dus zal volgend jaar wat vaker berichtjes sturen.
    Als ik de foto's bekijk en je gelukkige blik heb ik een advies voor je, plak er nog een jaartje aan vast!!

Veel plezier verder en reis voorzichtig,
    Marco
  2. Agnes van rossum:
    26 december 2012
    Hoi Mike
    Zo te lezen heb je het goed naar je zin, en wat een mooie foto's.Ben ook blij dat het Agnes Water goed bevallen is ha ha ha .
    Wens je met al die jongens een fijn oud en nieuw daar in Sidney.
    Geniet er maar lekker van.

Groetjes Martin en Agnes van Rossum