Laatste dagen Koh Tao en het begin van Australie!

29 november 2012

Mijn laatste dagen op Koh Tao waren echt vet! Ondanks ik niet meer kon duiken heb ik me uitstekend vermaakt. Had inmiddels zoveel mensen ontmoet daar dus dat kwam wel goed uit aangezien Roy nog wel verder ging met duiken moest ik me op een andere manier vermaken. Voornamelijk op stap geweest met wat Engelse meiden en Yoni (die ik in Bangkok al ontmoet had) hier weer tegen ben gekomen. Verder gewoon gechilled op het strand en genoten van het eiland.. Echt een geweldig eiland!
Maar aan al het moois komt een eind.. zo ook ons Thailand avontuur, met pijn in mn hart Koh Tao moeten verlaten voor onze terugweg richting Bangkok. Na 2 uur met de boot en 9 uur in de bus eindelijk aangekomen voor een laatste nachtje in Bangkok. Volgende dag naar het vliegveld voor onze vlucht richting  Brisbane waar ons langverwachte Australië reis kon beginnen. Eigenlijk was Thailand maar een tussen stop, maar beviel ons zo goed dat we uiteindelijk een maand gebleven zijn. Eenmaal in Brisbane aangekomen was het wel even wennen. Grote stad ineens, hoge gebouwen, alles ontzettend duur…was wel even wennen na Thailand waar je kon leven als een koning en alles een veel relaxtere sfeer had. Voor onze eerste nacht in Brisbane op een gedeelde 6 persoons kamer kon je zegmaar qua prijs een week in een hotel voor 2 in Thailand zitten. Maargoed dat terzijde, Brisbane zou eigenlijk alleen een tussen stop zijn want we wouden direct doorvliegen naar Cairns en dan naar beneden reizen langs de oostkust. Maar omdat op dat moment precies een Eclipse plaatsvond in Cairns waren alle vluchten volgeboekt. Dus onze tussenstop in Brisbane duurde 4 nachten. In die tijd maar een Australische bankrekening geopend en een tax file number aangevraagd voor als ik straks ga werken. Verder niet heel veel bijzonders gedaan in Brisbane, had eigenlijk iets meer van deze stad verwacht, maar misschien kwam dat ook omdat ik nog aan Thailand gewent was. Misschien kom ik wel weer terug in Brisbane als ik de oostkust af reis. Who knows.
Een tijdje later dus weer terug naar het vliegveld van Brizzie waar we onze vlucht naar Cairns hadden. Na zon 3-4 uur vertraging op het vliegveld omdat het omweerde en daardoor storing was konden we eindelijk aanboord. Rond 3 uur ‘s nachts aangekomen in Cairns, direct door met de taxi naar een hostel waar we voor een nacht konden zitten, omdat we niet midden in de nacht konden inchecken in het hostel wat we eigenlijk geboekt hadden. Na een kort nachtje omdat we om half 10 weer moesten uitchecken gingen we naar ons geboekte hostel waar we ook voor 1 nacht zouden blijven want we wouden naar het hostel aan de over kant van de straat. Dat hostel (Gilligans) zag er uit als een hotel, netjes, schoon en er zat een club bij. Dusja de keus was makkelijk. Voor een weekje geboekt op een 6-dorm. En echt een geweldig tijd gehad daar! Een avond hadden we op een gegeven moment 30 man op ons balkon, was echt gezellig! Daarna met zn al op stap echt mooi! Heb ook nog een dagje een snorkeltrip gedaan op het Great Barrier Reef, kon helaas nog steeds niet duiken ivm mn oren. Wel balen maar het snorkelen scheen net zo mooi te zijn omdat het koraal boven veel kleurrijker was, dus dat scheelde weer. Maar wel raar, je vaart 2 uur de kust uit, zit je midden op zee en dan is het koraal misschien een halve meter diep. Wel vette ervaring. Beetje dezelfde vissen gezien met het duiken in Thailand, maar het was wel gaaf. Alleen hoorde je iedereen dat ze schildpadden en haaien hadden gezien maar ik uiteraard weer niet..pech.
Heb in Cairns ook een aantal trips geboekt voor de oostkust, tot op heden is het; Whit Sundays, Cast Aways,  Fraser Island en Noosa Everglades. Als ik de trips gedaan heb zal ik uiteraard wat foto’s erop zetten!
Inmiddels aan mn reis naar beneden begonnen, heb 2 nachten in Mission Beach gezeten, had er eigenlijk 3 geboekt maar er is geen reet te beleven dus heb besloten een dagje eerder weg te gaan. Zit nu (28nov) in de bus voor 10 uur naar Airlie Beach met een Zwitser die ik in Mission Beach ontmoet heb, die vond er ook niks aan. Roy blijft nog wel een nacht en die zie ik als het goed is morgen weer.
In Airlie Beach zitten ook wat mensen die ik al in Cairns ontmoet heb, dus dat wordt wel weer gezellig! Vanaf Airlie Beach is ook onze trip naar de Whit Sundays (1-3dec). Maar dat volgende keer! Zit nu alleen nog een beetje te twijfelen waar ik kerst  en oud & nieuw wil gaan vieren, omdat Sydney en plaatsen als dat al helemaal volgeboekt zijn. Denk dus dat ik  ook  maar even de rest van mn trips aan een datum moet koppelen voordat dat ook vol zit, want die zijn allemaal datumloos nu. Iets om deze week uit te zoeken!

1. Marjolein:
    30 november 2012
    Hoi lieve Mike, wat een prachtige foto's van het snorkelen en jouw duikfoto. Jammer dat je door oorpijn niet dieper kan dan 12 meter... In ieder geval heb je de ervaring nu. Tussen de regels door lees ik dat je heimwee hebt naar Thailand... Zou je weer terug willen? Volgens mij in ieder geval niet naar Nederland als ik het zo mag inschatten
  2. Marjolein:
    30 november 2012
    In ieder geval: heb het goed... Hier wordt sneeuw verwacht!
    Liefsxxx